Právě je 27. 04. 2025, 01:37

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]





Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 17 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Vaše Motorky :)
PříspěvekNapsal: 02. 04. 2009, 18:12 
Offline

Registrován: 24. 03. 2009, 17:07
Příspěvky: 100
Vláďa píše:
Srovnávat vidlici z fichtla s USD vidlicí - to myslíte vážně? Dvě trubky zasunuté do sebe vedené v silonových pouzdrech, tlumení žádné,... Spíš beru tvrzení, že "pařez" měl jako první centrální odpružení zadního kola (také jen odpružení - bez tlumiče). Yamaha a její "Cantilever" přišel mnohem později a bylo to skoro to samé. Přepákování se objevilo ještě déle.
A ještě k USD vidlici - hlavní výhoda je odolnost proti ohybu a kroucení. Pokud vím, tak první ji měl Buell (1991). Jawu s USD neznám (zdaleka neznám všechno), nemohl bys ji, Bobo, vyfotit?

Ahoj Vláďo,souhlasím s martys,že dachl má USD vidlici.Nejde o silonová pouzdra ani o tlumení;jde o princip.Je to prostě obráceně;proto USD.Že měl "pařez" centrál jako první je nepochybné;Mluvil jsem v 0109 s Pepou Jozífem Jr.(60+) a ten říkal,že to táta "maloval" jak ho to v 1952 napadlo v bytě na Pankráci.Viz wwww.jawa-50;Jawa 550;Rozhodnutí vyrábět...atd.Všimni si,že píšu "malovat" a ne "kreslit".;legendu všech kluků prostě nemůžeš nakreslit;musíš ji namalovat.Tehdy ho prostě ty přední vidle napadly;a Honza Křivka k tomu udělal motor.A teď ještě k USD vidlici:jak mi vysvětlíš "tzv.odolnost proti ohybu a kroucení"?.Pana Buella bohužel neznám; ty nakonec taky píšeš,že "neznáš zdaleka všechno";a co se Bobo týká, vím jen,že Jawa(JAneček+WAnderer) měla jako první zadní kyvnou vidlici(tzv.kejvačka)Zdraví traktorista pepa od Pelhřimova


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Vaše Motorky :)
PříspěvekNapsal: 02. 04. 2009, 18:34 
Offline

Registrován: 24. 03. 2009, 17:07
Příspěvky: 100
martys píše:
Vláďa píše:
Srovnávat vidlici z fichtla s USD vidlicí - to myslíte vážně? Dvě trubky zasunuté do sebe vedené v silonových pouzdrech, tlumení žádné,... Spíš beru tvrzení, že "pařez" měl jako první centrální odpružení zadního kola (také jen odpružení - bez tlumiče). Yamaha a její "Cantilever" přišel mnohem později a bylo to skoro to samé. Přepákování se objevilo ještě déle.
A ještě k USD vidlici - hlavní výhoda je odolnost proti ohybu a kroucení. Pokud vím, tak první ji měl Buell (1991). Jawu s USD neznám (zdaleka neznám všechno), nemohl bys ji, Bobo, vyfotit?


Vláďo, nic proti tobě...nevim kolik ti je..ale odhaduju že asi víc než 28 :D a asi moc neznáš význam smajlů atd...kdybys je znal a měl tky víc smyslu tak poznáš že to srovnáváme jen tak ze "srandy" ;)

Velká chyba martys!!Řekl bych fatální.Stačí se podívat do sekce "členové" a bude jasno kolik Vláďovi je.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Vaše Motorky :)
PříspěvekNapsal: 02. 04. 2009, 18:37 
Offline
Administrátor webu
Uživatelský avatar

Registrován: 22. 12. 2008, 17:42
Příspěvky: 1621
Bydliště: Praha - Chodov; mobil: 736 602 915
Vyfotit to nemohu, protože ho jen tak neuvidím, ale má snad stejnou motorku, jako je tahle, ta na fotce je rok 1968, jaký rok má můj známý, nevím. A jestli byla Jawa první s USD, to také nevím, jak už jsem psal dříve.

_________________
Yamaha DT 125R, r. v. 2000, najeto 19 tisíc, po výbrusu a výměně pístu (Wiseco) v 15 tisících
  • vzhled - přední blatník YZ, jiný podblatník, miniblinkry, blastry, gripy
  • technika - standardně otevřená, tryska 240


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Vaše Motorky :)
PříspěvekNapsal: 02. 04. 2009, 19:22 
Offline
Sponzor webu
Uživatelský avatar

Registrován: 22. 12. 2008, 06:26
Příspěvky: 260
Bobo: Tohle ale nejsou obrácené vidlice. Sice to vypadá že spodní část se zasouvá do horní, ale ta horní (červená) část je jen plechový kryt.

_________________
Vláďa


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Vaše Motorky :)
PříspěvekNapsal: 02. 04. 2009, 19:22 
Offline

Registrován: 24. 12. 2008, 16:16
Příspěvky: 395
Bydliště: Černíkov (poblíž Klatov)
pepa píše:
martys píše:
Vláďa píše:
Srovnávat vidlici z fichtla s USD vidlicí - to myslíte vážně? Dvě trubky zasunuté do sebe vedené v silonových pouzdrech, tlumení žádné,... Spíš beru tvrzení, že "pařez" měl jako první centrální odpružení zadního kola (také jen odpružení - bez tlumiče). Yamaha a její "Cantilever" přišel mnohem později a bylo to skoro to samé. Přepákování se objevilo ještě déle.
A ještě k USD vidlici - hlavní výhoda je odolnost proti ohybu a kroucení. Pokud vím, tak první ji měl Buell (1991). Jawu s USD neznám (zdaleka neznám všechno), nemohl bys ji, Bobo, vyfotit?


Vláďo, nic proti tobě...nevim kolik ti je..ale odhaduju že asi víc než 28 :D a asi moc neznáš význam smajlů atd...kdybys je znal a měl tky víc smyslu tak poznáš že to srovnáváme jen tak ze "srandy" ;)

Velká chyba martys!!Řekl bych fatální.Stačí se podívat do sekce "členové" a bude jasno kolik Vláďovi je.

panebože ty mi začínáš docela vadit....vždyt sem psal že mu bude určitě víc než 28 a mám pocit že 45 je víc 28...

_________________
YAMAHA DT 80 LC/II,zatim s úpravami od předchozího majitele, ale čeká jí plno jiných věcí
Vůle vítězit je integrovaná v DNA každého motocyklu YAMAHA


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Vaše Motorky :)
PříspěvekNapsal: 02. 04. 2009, 19:24 
Offline

Registrován: 24. 12. 2008, 16:16
Příspěvky: 395
Bydliště: Černíkov (poblíž Klatov)
doufám že se na mě Vláďo nezlobíš za to co tdy (o tobě) píšu ae myslím to jen "ironicky ;) :)

_________________
YAMAHA DT 80 LC/II,zatim s úpravami od předchozího majitele, ale čeká jí plno jiných věcí
Vůle vítězit je integrovaná v DNA každého motocyklu YAMAHA


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Vaše Motorky :)
PříspěvekNapsal: 02. 04. 2009, 21:01 
Offline
Sponzor webu
Uživatelský avatar

Registrován: 22. 12. 2008, 06:26
Příspěvky: 260
Nemá cenu tady zabírat místo něčím, co je popsáno jinde, tak sem šoupnu jen odkazy:
pepa píše:
...tzv.odolnost proti ohybu a kroucení...

http://www.sps-ko.cz/~balaban/dp/pred.html -
pepa píše:
Pana Buella bohužel neznám

http://www.buellriders.cz/shArt.aspx?idA=424 - ale dnes jsem našel na netu, že USD měla Moto Guzzi už kolem r.1950 (další pátrání vzdávám)

_________________
Vláďa


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 17 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz