Yamaha DT125 fórum
http://forum.dt125.cz/

točivý moment
http://forum.dt125.cz/viewtopic.php?f=12&t=59
Stránka 1 z 2

Autor:  DTkař [ 11. 01. 2009, 12:51 ]
Předmět příspěvku:  točivý moment

kolik by mělo plně otevřený dtčko točit mě to točí 10 tis a až to začnu přetahovat tak to má snahu jako zpomalovat
:lol: :lol: jak jste natom vy??

Autor:  Kubas [ 11. 01. 2009, 13:51 ]
Předmět příspěvku:  Re: točivý moment

točivý moment je něco jinýho, ten se udává v Nm, tebe asi zajímaj maximální otáčky. Nápovšdou ti může být červené pole na otáčkoměru, 10.000 je myslim +-maximum

Autor:  Bobo [ 11. 01. 2009, 18:42 ]
Předmět příspěvku:  Re: točivý moment

To, že točivý moment je něco úplně jinéhu, už řekl Kubas... Jinak červené pole začíná na 10500ot/min, ale už nad 10000ot/min je to podle mne v podstatě oblast, kterou je zbytečné využívat: výkon už tam není a tím pádem ten motor zatěžuješ zbytečně. Mně to myslím taky točí max okolo těch deseti tisíc, ale jak říkám, mockrát jsem to nezkoušel, je přece lepší zařadit a rázem jsem v otáčkách, kde má DT maximální výkon. Mimochodem, je dobré poznamenat, že se tu bavím o DT bez laďáku, s laďákem se průběh výkonu posune.

Autor:  Mak [ 11. 01. 2009, 19:52 ]
Předmět příspěvku:  Re: točivý moment

:? No myslim že točivej momet je to: jak ti táhne motor "od spoda" v malejch otáčkách je dobrej mít velkej točivej moment..Ale ten krouťák bohužel 2T moc nemají! :oops:

Autor:  viteka 32 [ 11. 01. 2009, 20:18 ]
Předmět příspěvku:  Re: točivý moment

Mak píše:
:? No myslim že točivej momet je to: jak ti táhne motor "od spoda" v malejch otáčkách je dobrej mít velkej točivej moment..Ale ten krouťák bohužel 2T moc nemají! :oops:


Bylo by lepší takovéto typy odpovědí ani nepsat. Pokud chceš někomu poradit, tak nepiš co si myslíš, jinak tvá odpověď je trochu mimo mísu.

Autor:  Franta DT 125r [ 13. 01. 2009, 20:30 ]
Předmět příspěvku:  Re: točivý moment

Hele, otackomer mi nejde, ale to jak to prestane tahnout ve vysokejch, tak to bych skusil pridat bohatsi smes...Mozna ani ne veci trysku, pac pokud jde, coz u DT jde, tak by mohlo stacit pridat bohatost..

Autor:  maras [ 13. 01. 2009, 20:41 ]
Předmět příspěvku:  Re: točivý moment

Franta DT 125r píše:
Hele, otackomer mi nejde, ale to jak to prestane tahnout ve vysokejch, tak to bych skusil pridat bohatsi smes...Mozna ani ne veci trysku, pac pokud jde, coz u DT jde, tak by mohlo stacit pridat bohatost..


No tak to je pěkná blbost. Co chceš ladit se směsí omg? :?:

Autor:  Joraell [ 13. 01. 2009, 21:38 ]
Předmět příspěvku:  Re: točivý moment

Laicky: Tocivý moment je zatah motoru (ovlivnuje akceleraci) udava se v Nm (newtonmetr). Je castecne zavislí na otackách i kdyz u nej neplati ze cim vetsi otacky motor ma tim vetsi je tocivý moment. Zalezi na konstrukci motoru. U 2t treba plati ze moment roste spolu s otackami a výkonem u 4t je nastup momentu mnohem rychlejsi, ale vzhledem k velikosti setrvacniku, vaze ojnivce a pistu uz tolik nenarusta spolu s otackami (nezavodni motory). Idealni stav je kdy je moment nejvetsi hned od zacatku a jeho krivka je plocha (bez vykyvu az do omezovace) s tim ze vykon roste spolecne s otackami.

Je to receno uplne polopaticky a jednoduse takze, ti co tomu vice rozumi se akorat pousmeji, protoze tahle velicina je zavisla na mnoha dalsich vlivech.

Autor:  Franta DT 125r [ 18. 01. 2009, 14:08 ]
Předmět příspěvku:  Re: točivý moment

maras píše:
Franta DT 125r píše:
Hele, otackomer mi nejde, ale to jak to prestane tahnout ve vysokejch, tak to bych skusil pridat bohatsi smes...Mozna ani ne veci trysku, pac pokud jde, coz u DT jde, tak by mohlo stacit pridat bohatost..


No tak to je pěkná blbost. Co chceš ladit se směsí omg? :?:





Dát jí bohatší...Pionýra šteluju podle barvy svíčky, a podle toho jak táhne ve vysokejch(čim větší tryska tim lepší vršek, samo do určitý míry)

Autor:  Králík [ 20. 01. 2009, 18:51 ]
Předmět příspěvku:  Re: točivý moment

Franta DT125r: tak mez DT a pionýrem je velkej rozdíl a nevím, jak ty teda šteluješ pionýra, ale mě teda táhne nejvíc ve vrchu na 68 trysku, jehla uplně dole a točí to jako blázen...nedávno jsem jezdil v -9°C, jehla uplně dole a svíčka hnědá, zvedl jsem jehlu o dva zářezy výš a jelo to uplně jinak a moc netáhnul ;)
dneska jsem udělal jinej filtr sání a přírubu ke karbecu + koupil 72 trysku, tak zítra budu testovat :lol:

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/