Právě je 21. 11. 2024, 13:43

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]





Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 75 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 4, 5, 6, 7, 8
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Chlazení
PříspěvekNapsal: 05. 02. 2010, 19:42 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 08. 01. 2009, 22:21
Příspěvky: 115
Bydliště: Benešov
Teď vzimě bych se dedivil, sám mám problémy motor ohřád, nebo ho udržet na slušný teplotě, proto mám chladič skoro z půlky zakrytej..Ale jakože sem pochopil že to dělá i při normálních teplotách, tak asi bude něco špatně..Ikdyž na jinejch strojích co maj kámoši (NSR, TDR..) věčinou vyleze teplota jenom za hranici modrýho pole, do půlky to má daleko, ale mě DT vyleze na půlku, a tam se zastaví..


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Chlazení
PříspěvekNapsal: 06. 02. 2010, 11:44 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 11. 04. 2009, 10:48
Příspěvky: 46
Bydliště: Dolní Bousov
Ja sem si dcl jistej že to bude dělat termostat, protože když to nastartuju tak za chvilku je teplej chladič, což by neměl.

_________________
,,Já nejezdím rychle, já jenom létám příliš nízko"


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Chlazení
PříspěvekNapsal: 06. 02. 2010, 15:24 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 08. 01. 2009, 22:21
Příspěvky: 115
Bydliště: Benešov
Mno to je divný. To by asi mohl bejt opravdu špatnej..


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Chlazení
PříspěvekNapsal: 07. 02. 2010, 15:09 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 22. 12. 2008, 07:54
Příspěvky: 414
Bydliště: Frýdek-Místek
Škoda dalších slov...Kde jsou ty časy kopyho, joarella (asi komolím) OnBy apod. :(

_________________
GG EC 250


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Chlazení
PříspěvekNapsal: 09. 09. 2014, 09:29 
Offline

Registrován: 05. 08. 2014, 10:23
Příspěvky: 4
Vláďa píše:
Bobo píše:
maras píše:
Ne, voda cirkuluje v uzavřeném okruhu (tlakově) a honí se jenom čerpadlo válec chladič...jak se ovšem s rostoucí teplotou mění objem vody tak je třeba někde vodu odpustit aby nám ten uzavřený okruh neroztrhla rozpínající se voda ( řečeno hooodně laicky :-) ) a proto se dostane do expanzní nádobky

Ale no tak maras, ;) to přece není kvůli změně objemu vody (chladící kapaliny). To Tě ve škole neučili, že teplotní objemová roztažnost tekutin je v podstatě zanedbatelná? ;) To si pamatuju i já ze základky (od té doby jsem chemii naštěstí neměl). 8-) Ta expanzní nádobka je tam tudíž kvůli změně objemu vzduchu, co v chladící soustavě je (přeci jen je většinou na vrchu chladiče třeba 1cm bez kapaliny).
Abych nebyl jen ten "zlý", tak jinak pěkně, stručně a výstižně popsané. ;)

Já bych se zastal Marase. Vzduch (jako všechny plyny) je celkem snadno stlačitelný, kvůli němu by expanzní nádobka být nemusela. Problém je se stlačitelností vody (a vlastně všech kapalin). Při zahřátí vody na 80°C se objem 1 litru zvýší o cca 30ml, což sice můžeme považovat za zanedbatelné, ale těch 30ml nám těsně uzavřený chladič plný po hrdlo (bez expanzky) spolehlivě roztrhne (v lepším případě vystřelí některá hadice). Proto je každé víčko chladiče těsněné přes pružinu, která v chladiči udržuje bezpečný přetlak (vyšší tlak = vyšší bod varu). Pokud přetlak v chladiči stoupne nad bezpečnou mez přemůže tlak pružinu, těsnění je odtlačeno a přebytečná kapalina přeteče do expanzní nádobky. Když se kapalina v chladiči ochladí, je naopak z expanzky podtlakem přisávána zpět.
Jestli ono to Bobo nebude tím, že tohle všechno není chemie, ale fyzika :lol: :mrgreen:



Kluci, chtěl bych se vrátit k diskuzi o funkci expanzky.
Nedávko jsem koupil DT a rozhodl jsem se zkontrolovat pořádně včechny náplně a hle, expanzka nikde.
Něco málo jsem na tom najel i bez ní a myslím, že se nic nestalo.
Četl jsem vaši diskuzi o funkci expanzky a zní to logicky, je to na odfuk přetlaku, jasné, ale proč je potom v expanzce chladící kapalina? To ten odfuk probíhá jako do kapaliny? Mě to pořád svádí, že je to jako u auta, že to i doplňuje kapalinu do okruhu. Hadice vedoucí od expanzky ke chladiči je přece plná kapaliny, expanzka je výš než chladič, tudíž má kapalina snahu samospádem téct do chladiče, kde by neměl být žádný vzduch. Na expanzce je i důležitá hladina, je tam nim a max a to je přece pro odfuk jedno, ne? Tudiž si myslím, že to není jen expanzka, ale i zásoba chladící kapaliny, která pokrývá výkyvy kapaliny i plynů (plynů, které by tam teoreticky neměli být) které vznikají v důsledku delta t.

Zkusme to společně rozlousknout...expanzku už mám objednanou.... a předem díky za reakce.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 75 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 4, 5, 6, 7, 8

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz