Yamaha DT125 fórum
http://forum.dt125.cz/

zasekavanie prevodovych stupnov
http://forum.dt125.cz/viewtopic.php?f=14&t=932
Stránka 1 z 2

Autor:  pepek6995 [ 09. 12. 2011, 16:17 ]
Předmět příspěvku:  zasekavanie prevodovych stupnov

Nazdar chalani som tu novy :)
DT mam iba 2 mesiace a najazdil som nanom iba nejakych 500 km..ale prednedavnom mi zacalo zasekavat prevodovku napriklad jazdim mestom mam tam 5 zastanem na semafore a chcem dat neutral a nemozem zaradit 4 ale ked pustim spojku tak ze zacne zaberat tak daco klepne v motore a uz mozem normalne zaradit 4,3,2 a N :) neviete cim to moze byt ?

Autor:  Bobo [ 10. 12. 2011, 15:07 ]
Předmět příspěvku:  Re: zasekavanie prevodovych stupnov

Měl jsi dávat větší pozor v autoškole. Na motorce nemáš řadit z 5ky na neutrál na místě, ale postupně podřazovat před zastavením. ;)

Autor:  pepek6995 [ 10. 12. 2011, 18:15 ]
Předmět příspěvku:  Re: zasekavanie prevodovych stupnov

V autoskole nas to neucili :) ved ja tak vecinou aj robim len co som pocul na 2T by sa nemalo brzdit motorom lebo neni mazani vtedy.. tak ked potrebujem prudsie zabrzdit tak spojka a brzda.. a potom sem tam sa zasekne...

Autor:  Bobo [ 10. 12. 2011, 20:51 ]
Předmět příspěvku:  Re: zasekavanie prevodovych stupnov

Mázání je ok, pokud máš zapojené olejové čerpadlo. A jinak nemusíš motorem brzdit, ale jen při každém podřazení lehce pustit spojku. Prostě když bych chtěl na místě podřazovat z 5ky na neutrál, taky se mi to pravděpodobvně kousne a budu muset motorkou cuknout nebo popustit spojku či něco podbného.

Autor:  pepek6995 [ 11. 12. 2011, 14:57 ]
Předmět příspěvku:  Re: zasekavanie prevodovych stupnov

no dobre diki za radu. budem tak robit... cize ked mam zapojene olejove cerpadlo tak kludne mozem aj motorom brzdit ? a este ejdna vec odporucas mi ho odpojit alebo nehat zapojene.. chcel som ho teraz cez zimu odpojit aby som mal istotu ze bude vkuse mazat.:) a davat olej do benzinu :)

Autor:  Bobo [ 11. 12. 2011, 15:03 ]
Předmět příspěvku:  Re: zasekavanie prevodovych stupnov

Ano, protože čerpadlo maže i na základě otáček motoru - takže i když brzdíš motorem (máš podřazeno a puštěný plyn). Já doporučuji čerpadlo nechat zapojené - je to pohodlné a maže to dle otáček, tedy lépe, než když to mícháš do benzínu.

Autor:  pepek6995 [ 11. 12. 2011, 16:33 ]
Předmět příspěvku:  Re: zasekavanie prevodovych stupnov

ano je to super vec ziadne miesanie z olejom ale aka je istota ze maze ? zistim to az ked zadrem :D

Autor:  Bobo [ 11. 12. 2011, 18:25 ]
Předmět příspěvku:  Re: zasekavanie prevodovych stupnov

No tak samozřejmě, ale to je podle mě opravdu hloupý argument. To je jako kdybys kola naplnil pěnou, protože "Jaká je jistota, že nepíchnu? Poznám to až tak, že mám prázdné kolo." :lol: ;)

Autor:  pepek6995 [ 12. 12. 2011, 15:16 ]
Předmět příspěvku:  Re: zasekavanie prevodovych stupnov

no jasne.. ja som len tym narazal nato ze ci sa da nejako skontrolovat funkcia cerpadla na olej :)

Autor:  Bobo [ 12. 12. 2011, 18:19 ]
Předmět příspěvku:  Re: zasekavanie prevodovych stupnov

No leda tak, že kontroluješ, kolik ti ho ubylo a kolik jsi projel benzínu, z čehož pak spočítáš poměr, v jakém ti to průměrně maže.

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/