Právě je 03. 06. 2025, 01:52

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]





Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 13 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Denní svícení
PříspěvekNapsal: 29. 05. 2010, 08:51 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 28. 12. 2008, 10:29
Příspěvky: 129
Bydliště: okres Náchod
Ahoj

Trošku přemýšlím nad denním svícením. Není to z frajeřiny, ale spíše kvůli baterce. V přední lampě mám halogen a mám takovej pocit, že to nestíhá dobíjet baterku. Musím jí průběžně nabíjet nabíječkou. Motorka je rv 1989 a mám takovej pocit, že se to moc dřív neřešilo jestli ty světla nevybíjej baterku, protože se na světla moc nejezdilo. Tak mě napadlo tam lupnout denní svícení - ty ledky mají prd odběr. Navíc svítěj jak bláznivý, takže bych měl bejt vidět stejně dobře jako s tím halogenem. Startér je taky žrout a ve spojení s těma halogenama, kdo ví?

Hlavně se chci ale zeptat: Je to na motorku vůbec povolené? Nikde to nemůžu dopátrat. Mám tam mít jedno, nebo dvě? Hodil bych je do masky pod světlo.

Díky

_________________
Cagiva Tamanaco 125ccm
2T v TP 18kW. komplet GO motoru... je to můj SLON

prodáno:
Derbi Senda R
Kovaný píst BARIKIT, větší kompresní poměr a podobné capiny


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Denní svícení
PříspěvekNapsal: 30. 05. 2010, 09:51 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 28. 12. 2008, 10:29
Příspěvky: 129
Bydliště: okres Náchod
Nikdo neporadí? :|

_________________
Cagiva Tamanaco 125ccm
2T v TP 18kW. komplet GO motoru... je to můj SLON

prodáno:
Derbi Senda R
Kovaný píst BARIKIT, větší kompresní poměr a podobné capiny


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Denní svícení
PříspěvekNapsal: 30. 05. 2010, 11:03 
Offline
Administrátor webu
Uživatelský avatar

Registrován: 22. 12. 2008, 17:42
Příspěvky: 1621
Bydliště: Praha - Chodov; mobil: 736 602 915
hOOrNeT píše:
Nikdo neporadí? :|

No já ti povím jen jedno: povolené to není tutově, protože prostě nesmíš mít jiné než původní či pro konkrétní typ vozidla homologované osvětlení. A jak bys je tam jako chtěl dát? Řadu diod v masce? Podle mě, když to uděláš, tak bude záležet pouze na tom, na jak blbýho policajta narazíš... :)

_________________
Yamaha DT 125R, r. v. 2000, najeto 19 tisíc, po výbrusu a výměně pístu (Wiseco) v 15 tisících
  • vzhled - přední blatník YZ, jiný podblatník, miniblinkry, blastry, gripy
  • technika - standardně otevřená, tryska 240


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Denní svícení
PříspěvekNapsal: 30. 05. 2010, 12:12 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 28. 12. 2008, 10:29
Příspěvky: 129
Bydliště: okres Náchod
Homologované denní svícení pro automobily také není určeno na jaký typ/značku vozidla je. Tak jsem z toho zmaten. S těma policajtama máš celkem pravdu. Možná jen zbytečně prudím a bude jednodušší baterku po nějakých intervalech dobíjet, ale štve to.

Jinak co se instalace týče, tak to by problém opravdu nebyl. Nemám DT, ale Cagivu a pod světly mám takové nádechy - tak tam bych ty světla umístil.

_________________
Cagiva Tamanaco 125ccm
2T v TP 18kW. komplet GO motoru... je to můj SLON

prodáno:
Derbi Senda R
Kovaný píst BARIKIT, větší kompresní poměr a podobné capiny


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Denní svícení
PříspěvekNapsal: 30. 05. 2010, 17:36 
Offline
Administrátor webu
Uživatelský avatar

Registrován: 22. 12. 2008, 17:42
Příspěvky: 1621
Bydliště: Praha - Chodov; mobil: 736 602 915
hOOrNeT píše:
Homologované denní svícení pro automobily také není určeno na jaký typ/značku vozidla je.

Jasně, ale existuje homologované denní svícení pro motorku?

_________________
Yamaha DT 125R, r. v. 2000, najeto 19 tisíc, po výbrusu a výměně pístu (Wiseco) v 15 tisících
  • vzhled - přední blatník YZ, jiný podblatník, miniblinkry, blastry, gripy
  • technika - standardně otevřená, tryska 240


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Denní svícení
PříspěvekNapsal: 30. 05. 2010, 19:51 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 28. 12. 2008, 10:29
Příspěvky: 129
Bydliště: okres Náchod
ze zákona:

Svítilny musí být homologovany, včetně umístění, montáže a zapojení podle předpisu EHK/OSN č. 48, tak jak to předepisuje vyhláška č. 341/2002 Sb., ve znění vyhlášky č. 197/2006 Sb. Svítilny musí být označeny homologačním znakem E (v kroužku) s číslem pod kterým byla homologace uvedena a s označením RL (označuje světla pro denní svícení).
V části 2a uvedeného předpisu se uvádí:
1. Montáž - nepovinná na automobilech, zakázána na přípojných vozidlech,
2. Počet - dvě
3. Umístění - na šířku: bod přivrácené plochy ve směru vztažné osy, který je nejdéle
od podélné střední roviny vozidla, nesmí být vzdálen více než 400 mm od vnějšího obrysu vozidla. Vzdálenost mezi vnitřními okraji obou přivrácených ploch ve směru vztažných os nesmí být menší než 600 mm. lato vzdálenost může se zmenšit až na 400 mm, když je celková šířka vozidla menší 1300 mm. na výšku: nejméně 250 mm a nejvýše 1500 mm nad vozovkou, na délku: na přídi vozidla. Tato podmínka se považuje za splněnou, jestliže vyzařované světlo neobtěžuje řidiče ani přímo ani nepřímo přes zpětná zrcátka a nebo jiné plochy na vozidle odrážející světlo.
4. Elektrické zapojení - jestliže jsou denní svítilny na vozidle, musí být automaticky
zapnuty, když je zařízení, které startuje nebo zastavuje motor v poloze, která motoru umožňuje jeho běh. Aktivace a deaktivace zařízení pro automatické rozsvícení denních svítilen musí být možná bez použití nářadí. Denní svítilny musí automaticky zhasnout, jakmile se rozsvítí světlomety, s výjimkou případu, kdy se světlomety použijí pro přechodné varovné rozsvěcování v krátkých intervalech (světelná houkačka).
5. Sdělovač - kontrolka zapojení obvodu je nepovinná.

O motocyklu ani ň. Mám to brát tak, že co není zakázáno je povoleno? Nebo naopak co není povoleno je zakázáno?

Nikde se nemůžu dopátrat toho, jestli se to na motorku přidělat může a popřípadě jak a kde.
Zkrátka jestli homologované světlo pro denní svícení můžu přidělat a když ano, tak za jakých podmínek.

Asi mně nezbyde nic jiného, než to vzdát :x

_________________
Cagiva Tamanaco 125ccm
2T v TP 18kW. komplet GO motoru... je to můj SLON

prodáno:
Derbi Senda R
Kovaný píst BARIKIT, větší kompresní poměr a podobné capiny


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Denní svícení
PříspěvekNapsal: 30. 05. 2010, 21:48 
Offline
Administrátor webu
Uživatelský avatar

Registrován: 22. 12. 2008, 17:42
Příspěvky: 1621
Bydliště: Praha - Chodov; mobil: 736 602 915
hOOrNeT píše:
ze zákona:

Svítilny musí být homologovany, včetně umístění, montáže a zapojení podle předpisu EHK/OSN č. 48, tak jak to předepisuje vyhláška č. 341/2002 Sb., ve znění vyhlášky č. 197/2006 Sb. Svítilny musí být označeny homologačním znakem E (v kroužku) s číslem pod kterým byla homologace uvedena a s označením RL (označuje světla pro denní svícení).
V části 2a uvedeného předpisu se uvádí:
1. Montáž - nepovinná na automobilech, zakázána na přípojných vozidlech,
2. Počet - dvě
3. Umístění - na šířku: bod přivrácené plochy ve směru vztažné osy, který je nejdéle
od podélné střední roviny vozidla, nesmí být vzdálen více než 400 mm od vnějšího obrysu vozidla. Vzdálenost mezi vnitřními okraji obou přivrácených ploch ve směru vztažných os nesmí být menší než 600 mm. lato vzdálenost může se zmenšit až na 400 mm, když je celková šířka vozidla menší 1300 mm. na výšku: nejméně 250 mm a nejvýše 1500 mm nad vozovkou, na délku: na přídi vozidla. Tato podmínka se považuje za splněnou, jestliže vyzařované světlo neobtěžuje řidiče ani přímo ani nepřímo přes zpětná zrcátka a nebo jiné plochy na vozidle odrážející světlo.
4. Elektrické zapojení - jestliže jsou denní svítilny na vozidle, musí být automaticky
zapnuty, když je zařízení, které startuje nebo zastavuje motor v poloze, která motoru umožňuje jeho běh. Aktivace a deaktivace zařízení pro automatické rozsvícení denních svítilen musí být možná bez použití nářadí. Denní svítilny musí automaticky zhasnout, jakmile se rozsvítí světlomety, s výjimkou případu, kdy se světlomety použijí pro přechodné varovné rozsvěcování v krátkých intervalech (světelná houkačka).
5. Sdělovač - kontrolka zapojení obvodu je nepovinná.

O motocyklu ani ň. Mám to brát tak, že co není zakázáno je povoleno? Nebo naopak co není povoleno je zakázáno?

Nikde se nemůžu dopátrat toho, jestli se to na motorku přidělat může a popřípadě jak a kde.
Zkrátka jestli homologované světlo pro denní svícení můžu přidělat a když ano, tak za jakých podmínek.

Asi mně nezbyde nic jiného, než to vzdát :x


Každopádně i kdyby to šlo, tak kde vezmeš sadu na motorku s "Ečkem"? Jinak se zkus někde zeptat, třeba na STK. ;)

_________________
Yamaha DT 125R, r. v. 2000, najeto 19 tisíc, po výbrusu a výměně pístu (Wiseco) v 15 tisících
  • vzhled - přední blatník YZ, jiný podblatník, miniblinkry, blastry, gripy
  • technika - standardně otevřená, tryska 240


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Denní svícení
PříspěvekNapsal: 31. 05. 2010, 13:52 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 28. 12. 2008, 10:29
Příspěvky: 129
Bydliště: okres Náchod
myslíš, že mně budou schopni na STK odpovědět? Měli by, ale víš, jak je to s lidskou ochotou. Když z toho nejsou cítit prachy, tak ani prstem nehnou

_________________
Cagiva Tamanaco 125ccm
2T v TP 18kW. komplet GO motoru... je to můj SLON

prodáno:
Derbi Senda R
Kovaný píst BARIKIT, větší kompresní poměr a podobné capiny


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Denní svícení
PříspěvekNapsal: 31. 05. 2010, 16:20 
Offline
Administrátor webu
Uživatelský avatar

Registrován: 22. 12. 2008, 17:42
Příspěvky: 1621
Bydliště: Praha - Chodov; mobil: 736 602 915
hOOrNeT píše:
myslíš, že mně budou schopni na STK odpovědět? Měli by, ale víš, jak je to s lidskou ochotou. Když z toho nejsou cítit prachy, tak ani prstem nehnou

No, asi takhle: za zeptání nic nedáš... ;)

_________________
Yamaha DT 125R, r. v. 2000, najeto 19 tisíc, po výbrusu a výměně pístu (Wiseco) v 15 tisících
  • vzhled - přední blatník YZ, jiný podblatník, miniblinkry, blastry, gripy
  • technika - standardně otevřená, tryska 240


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Denní svícení
PříspěvekNapsal: 12. 06. 2010, 09:30 
Offline
Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: 21. 12. 2008, 19:27
Příspěvky: 290
Bydliště: Hradecký kraj
tak si tam dej slabší žárovku a nejezdi v noci....nebo světla v terénu vypínej

_________________
YZ 250


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 13 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz