Cudaro píše:
dejte dtčku trochu grády

aspon 11:1
Já si myslím,že to tam asi bude už teď.Největší problém v udávání st.komprese u 2T je to, zda se to počítá evropským či japonským systémem.Evropský jsem popsal výše;bere se celý objem válce tzn. 125 cm3.Japonci počítají jinak;ti berou objem válce až po uzavření horní hrany výf.kanálu hlavou pístu a pak jim logicky vychází malý kompresní poměr.V manuálu je uvedeno 6,7 : 1 !! To i starý Jawky v 1970 měly snad víc.Takže si myslím,že to bude ten jejich výpočet;nejsem schopen to přepočítat, protože neznám časování DT a tím pádem určit "objem" válce po uzavření hrany.
Teď obecně.Vzhledem k tomu,že DT není závoďák a je určen pro "masy" bych to se zvyšováním kompr.poměru nepřeháněl.Viděl bych tak 10 - 15% max.Zvyšování komprese znamená zvýšení účinnosti spalovacího procesu.Takže zvýšení výkonu za stejné popř. menší spotřeby.ALE: Vyšší kompresní potažmo spalovací tlaky = větší namáhání pístové skupiny + klikového mechanizmu + horší startování + potřeba paliva s vyšším okt.číslem + potřeba studenější svíčky (kdysi to bylo tak,že jsme vohřejvali na teplou a pak tam šla studená) + lepší chlazení atd. takhle bych mohl pokračovat do půlnoci.