MMM píše:
Zdravím Tome;jsem rád,že se svým odhadem 15-20% jsem se docela trefil.Na starýho dědka a ještě na silnici bych řekl,že docela dobrý.Zajímá mě pár věcí:1) korekce na teplotu a tlak vzduchu,2) palivo(doufám,že ne něco jako WRC-100 a více oktanů),takže "komerční ",olej? 3)předpokládám,že tohle je jak říkáme my němci "volles program" neboli "plnej"-zkoušeli jste i částečné zatížení např.80% resp.60%? 4) spotřeba v g/kw/hod resp.poměr k ser.výfuku-tady to všichni stále řeší.Brzdili jste i serii na 260?5)údaj z lambda sondy-jak se to mění s otáčkami? Kdyby se měřila částečná zatížení tak kde byla jehla-zářez? Zajímal by mne i typ brzdy,jak jste to chladili?Přes chladič(větrák) nebo okruh?Brzdili jste na šestku nebo jinej kvalt?My brzdíme MZ na šestku kvůli otáčkám brzdy. Tady mám problém-mám šestku spočítanou jako "oddechovku" a on ji drtí jak blázen.Nezlob se,že otravuji.Mike
Ahoj Miku,
vemu to tak heslovitě a trochu v jiném pořadí.
Brzda je od českého výrobce Motocomtest, klasický zátěžový válec pro akcelerační zkoušku bez možnosti nastavovat částečné zatížení, ztrátový výkon se počítá z doběhu.
Palivo z běžné obchodní sítě, olej Motul 2T 710, mazání čerpadlem. Zjištění měrné spotřeby jsme nedělali, stejně každého zajímá kolik to bere na 100 km v provozu a to je trochu jiný údaj.
Korekce na teplotu a tlak se nepočítala, zajímalo mě vzájemné porovnání výfuků, takže ty absolutní hodnoty jsou druhořadé, ale myslím, že celkem v rozumných mezích.
Akcelerační zkouška probíhala na 6.rychlost, sekundár tuším 16/55, chlazení ventilátorem u chladiče.
Bohatost měřená sondou v koncovce s průběžným záznamem z celého cyklu. Airbox byl s oběma výfuky bez vstupní tlumicí hubice, jehla 2."nejbohatší" zářez, na sér.výfuk tryska 250 (takhle ta motorka odjezdila sezonu), na DEP tryska 260, v obou případech bohatost "naběhla" poměrně rychle, tzn. v rozmezí 7-10.000 ot/min se držela konstantně. Průser nastal, když jsme zkusili nechat cca 4 mm škvíru u bočního víka airboxu vložením podložek, markantní zvětšení sacího průřezu se radikálně projevilo na bohatosti, která se ustálila až od 9.000 ot/min, nárust byl velmi pomalý a hodnota jednoznačně chudá. Potvrdila se proslulá citlivost 2-taktu a mohlo by to být varováním před amatérskými zásahy do sacího systému. Graf lamdy dole na obrázku