Pokud jde o seřízení karburátoru, tak to ti asi nikdo na dálku neporadí. Seřiď to podle návodu od Mika
http://www.dt125.ic.cz/tuning/karb.htm a podle barvy svíčky. Je to "laborování", ale lepší rada asi neexistuje. Já mám DT bez "šnorchlu", tryska 240, otevřená, výfuk sériový (i koncovka). Mám něco odježděno na endurech (cca 25 let a 35kg zpátky

) a řekl bych, že DT jede docela slušně (kdyby taková motorka existovala tenkrát a měl jsem ji, tak jsem byl mistr republiky - ale musel bych ji mít jen já, ne ti co jezdili se mnou

).
A pokud jde o teremostat, tak ten DT má. Taky si myslím, že vzhledem k objemu chladicí kapaliny by tam být nemusel, ale je tam. Otázka je PROČ? je tam. Osobně jezdím tak, že první cca 2km nechávám motorku ohřát (což tak akorát vychází než dojedu do lesa a než se ohřeju na provozní teplotu i já

) a pak teprve začnu "přikládat". Když budu takhle jezdit bez termostatu, nemůžu (podle mého názoru) motoru ublížit.