Právě je 07. 10. 2024, 18:23

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]





Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 17 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Řetězovka - DT125R r.v.97 - extrémně do síly
PříspěvekNapsal: 08. 04. 2012, 16:45 
Offline

Registrován: 22. 12. 2011, 20:37
Příspěvky: 17
Zdravím bahňáci a motarďáci,

jezdím s DT výhradně v terénu, prudké výjezdy, hluboké bahno, brody - potřebuji, aby se rychlost aspoň o 30% snížila na vytočenou jedničku. Je mi jedno, že DT pak pojede max 90 na vytočenou šestku.

Původní rozměr řetězovky je 16/57. http://www.gearingcommander.com/ ukazuje toto:

1. Původní 16/57 v 6600ot na jedničku jede 25 kmh.
2. Převod 14/57 v 6600ot jede 22 kmh.
3. Dejme tomu 14/65 by jelo 19 kmh.

Nejlíp abych sehnal ještě větší rozetu, aby to jelo méně. Potřebuju často zvedat na zadek z nulové rychlosti a spojkování mě sere. Vůbec je DT celé zbytečně do rychla. S tím, že 14 pastorek se sežene lehce, ten mi nabídli, ale nechci zbytečně změnšovat pastorek - namáhání řetězu a může se třít o kvyku. Nejraději bych koupil extra velkou rozetu, třeba 70 a více zubů. Nevíte jak na to? Kde co sehnat? Popř. jestli jste někdo nedopasovali řetězovku z nějaké krosové motorky?

Díky moc za jakýkoli postřeh. Hodně šťastných KM a málo nasraných myslivců :)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Řetězovka - DT125R r.v.97 - extrémně do síly
PříspěvekNapsal: 08. 04. 2012, 19:11 
Offline

Registrován: 22. 12. 2011, 20:37
Příspěvky: 17
Jen pro upřesnění, spojkovat nechci protože docela často jezdím 10kmh mezi překážkama nebo po úzkých koridorech a sem tam potřebuju zvednout na zadek nebo pořádně protočit - bez spojkování by to bylo pohodlnější. + 6ku vůbec nikdy neřadím, s drapama rychle nejezdím.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Řetězovka - DT125R r.v.97 - extrémně do síly
PříspěvekNapsal: 10. 04. 2012, 22:03 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 25. 06. 2009, 20:50
Příspěvky: 198
Bydliště: domažlice
kup řetězovku 520 myslim že pak jde sehnat dozadu větší rozeta, dopředu dáš nejmenší kolečko co seženeš a dozadu si dej co chceš

_________________
Co když mi ujíždí zadní kolo? Přidej plyn!! A když vjíždim do brodu? Přidej plyn!A tady? Drž plyn furt drž plyn.!!
blbej bejt můžeš, ale musíš si umět poradit
rv 99- plná palba


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Řetězovka - DT125R r.v.97 - extrémně do síly
PříspěvekNapsal: 11. 04. 2012, 07:51 
Offline

Registrován: 22. 12. 2011, 20:37
Příspěvky: 17
Zdar, dík za nápad, už jsem přemýšlel dopasování z nějakého mx nebo jiné motorky. Ale všechno motorky mají okolo 50 zubů na rozetě ať mx nebo enduro. DT má svých 57 zubů hodně nadstřelených. I když je mi jasné, že 520 má delší rozteč čepů, přesto to vychází šul nul ve výsledku. A bojím se dopasování děr na rozetě a středu pastorku.

13zubový pastorek jde sehnat. Větší rozeta ne - někdo zkušenosti jestli se řetěz okolo kyvky vejde pak? Nedře moc? Zatím to vypadá jediné schůdné řešení jestli někoho nic nenapadne :idea:


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Řetězovka - DT125R r.v.97 - extrémně do síly
PříspěvekNapsal: 11. 04. 2012, 12:32 
Offline

Registrován: 12. 12. 2009, 18:49
Příspěvky: 22
Jazdil som v terene 15x57 maximalka 100km/h ideal. Skusil by som 14x57, 13zub uz je malo, vytaha Ti retaz-obrusi kyvku a dalej jednotka uz bude prakticky nepouzitelna. Viem o com pisem mal som 11x46(520retaz) :!:


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Řetězovka - DT125R r.v.97 - extrémně do síly
PříspěvekNapsal: 11. 04. 2012, 13:27 
Offline
Administrátor webu
Uživatelský avatar

Registrován: 22. 12. 2008, 17:42
Příspěvky: 1621
Bydliště: Praha - Chodov; mobil: 736 602 915
Já si taky myslím, takže Spectre, kup si 14ku kolečko, stojí to sotva dvě stovky a uvidíš, on to je rozdíl fakt velkej. ;)

_________________
Yamaha DT 125R, r. v. 2000, najeto 19 tisíc, po výbrusu a výměně pístu (Wiseco) v 15 tisících
  • vzhled - přední blatník YZ, jiný podblatník, miniblinkry, blastry, gripy
  • technika - standardně otevřená, tryska 240


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Řetězovka - DT125R r.v.97 - extrémně do síly
PříspěvekNapsal: 11. 04. 2012, 20:24 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 25. 06. 2009, 20:50
Příspěvky: 198
Bydliště: domažlice
11/46 na 520 řetěz to bude tak ňák jako 13/57 na 420. jinak 520 řetězovka na dt jde sehnat úplně stejně jako 420, stačí když to má stejnou rozteč (rozeta) a stejnej počet zubů (pastorek), já ji tam mám od tý doby co sem přetrhal dva řetězy 420 a nazdar, vše v pohodě nevytahává se řetěz a i zuby drží víc, kup si pořádnej O-kruh řetěz třeba od ČZ a máš po starostech

_________________
Co když mi ujíždí zadní kolo? Přidej plyn!! A když vjíždim do brodu? Přidej plyn!A tady? Drž plyn furt drž plyn.!!
blbej bejt můžeš, ale musíš si umět poradit
rv 99- plná palba


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Řetězovka - DT125R r.v.97 - extrémně do síly
PříspěvekNapsal: 13. 04. 2012, 11:20 
Offline

Registrován: 22. 12. 2011, 20:37
Příspěvky: 17
Super pánové, díky za příspěvky. Co se týře 14z pastorku, nebojím se, že by to bylo mnoho, výjezd mezi překážkama mi o nějakých 15% krouťáku víc nepomůže. Ovšem nápad s 520 se mi líbí, jen na netu jsem trochu zmaten, abych koupil správnou. S tím přepočtem té 520 sady 11/46 na 420 jsi Kolle provedl od oka nebo to máš nějaké podložené, jakému obvodu to odpovídá? Abych to mohl přesně přepočítat o kolik % se změní poměr, jestli nevýjde šul nul ta 13 nebo 14 zub.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Řetězovka - DT125R r.v.97 - extrémně do síly
PříspěvekNapsal: 13. 04. 2012, 11:26 
Offline

Registrován: 22. 12. 2011, 20:37
Příspěvky: 17
tak osazení výše jmenovanou 520 ve výše jmenovaném poměru je cca o 3% víc do síly než 14/57. 13/57 na 420 je tedy pořád víc do síly, otázka ceny - 520 je dražší, 420 dřív padne. Kyvka se bude dřít cca stejně na obou.

Kolle, s tou 520 máš 11/46 a kyvku ti to nedře? Tím pádem dřít nebude ani 13z, protože tam je zase rozdíl obvodu cca jen 4%.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Řetězovka - DT125R r.v.97 - extrémně do síly
PříspěvekNapsal: 16. 04. 2012, 06:53 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 25. 06. 2009, 20:50
Příspěvky: 198
Bydliště: domažlice
jestli tady řešíš pár procent a myslíš že ti to pomůže tak to asi budeš zklamanej. nevim co všichni máte s ňákým dřením o kyvku když tam máš originální lízátko pod řetězem tak se to bude zahlodávat max do něj a ne do kyvky. dal bych řetězovku nejvíc do tahu co to pude a pak bych už spíš koukal po průběhu výkonu a výkonu samotným hodně se dá nahnat lepší svíčkou benzínem olejem, vzduch filtrem, nastavením směsi a hlavně vejfukem, jak koleno tak koncovku si můžeš naladit podle svýho jestli si troufáš. nebo rozhoď motor a pohraj si s převodovýma poměrama v převodovce ;)

_________________
Co když mi ujíždí zadní kolo? Přidej plyn!! A když vjíždim do brodu? Přidej plyn!A tady? Drž plyn furt drž plyn.!!
blbej bejt můžeš, ale musíš si umět poradit
rv 99- plná palba


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 17 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz