Pro Boba: Servis není charita

Podle výše uvedených příspěvků asi odhadneš, že přezouvání není žádná sranda. Navíc v seriózním servisu by ti správně měli ještě vše kolem zkontolovat(moje zkušenost u Gelnara). Brzdové desky, špice, řetěz, stav duše, ventilku, haltru..... občas by měl motorku vidět profík. Vyhneš se tak spoustě nepříjemností.
Pro všechny:
Většina endur jde přezout s trochou cviku třema obyčejnýma monterpákama. Jako
(pod)průměrný náctiletý mechanik zvládám komplet přezout motorku do hodiny (sundat kola,vyměnit gumy+haltr, zkontrolovat špice, nandat kola a došponovat řetěz).
Poškození ráfků se dá velice jednoduše zabránit. Při vyzouvání strčte mezi monterpáku a ráfek kus odolnějšího plastu. Nejlíp se osvědčil kousek ustřižené flašky od oleje. Při nazouvání je dobré gumu namazat mýdlem, ať to člověk nemusí rvát takovou silou, která zvyšuje riziko poškození ráfku. Nikdy při přezouvání kolo nepokládejte na kotouč, protože v "zápalu boje" si třeba poskakující kolo přišlápnete nohou a ohnutý kotouč znamená docela citelný průvan v peněžence.
Další věc je hlatr. Pokud jezdíte v terénu, tak nic neřešte a kupte ho. Na 100% se vám to vyplatí. Z vlastní zkušenosti vím, že ventilek dokáže urvat i Yuki Cross.
Tímto jsem vyčerpal všechny své (občas velice draze nabyté) zkušenosti. Doufám, že vám to k něčemu bude. Zdraví Mařák