Právě je 22. 11. 2024, 10:33

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]





Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 137 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 14  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Seřízení karburace
PříspěvekNapsal: 16. 03. 2009, 09:07 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 20. 02. 2009, 14:52
Příspěvky: 419
Bydliště: kadaň
ja bych rek ze je to naopak dotazení bohatší ,povolení chudší,oduvodnění:dotazenim se zasroubuje sroub,kterej brání pruchodu vzduchu ,takze cim je vic dotahlej tím je tam mín vzduchu,tudíž bohatší směs

_________________
Tempo je zběsilý,koně se zplašili.......


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Seřízení karburace
PříspěvekNapsal: 16. 03. 2009, 12:35 
Bobo píše:
MMM píše:
Stále zastávám názor,že povolení=bohatší,utažení=chudší.

Tak já vážně nevím, chudší směs znamená, že tam jde méně benzínu (více vzduchu), ne? A šroubek šteluje vzduch, ne? Jedno z těchto dvou tvrzení mi musíš vyvrátit, abych věděl, proč je tomu tak, jak říkáš Ty... ;)

Bobo já nic NEMUSÍM; z toho už jsem vyrostl,ale udělám to rád.To je sranda.Teď jsem si to ověřil u lidí co dělaj motorky.Protože jste mne úplně zblbli.Ten šroubek seřizuje množství benzinu - ne vzduchu!!.Takže pravdu mám já.Dovedeš si představit,že přes tento šroubek proteče 90litrů vzduchu za minutu?(objem 125,ot.1450,50% účinnost ssání).A je tam proto,že se to nedá jemně vyladit volnoběžnou tryskou páč každej motor je jinej a každý šoupě v karburátoru je jinak "vylítaný".Vzduchu si tam můžu "naložit" kolik chci dorazem šoupátka.Jestli mi nevěříte tak zkuste následující:povolovat pověstný šroubek - chcípne to- svíčka mokrá-uleje se to;dotahovat šroubek - zvýší se otáčky - opět chcípne - není benzín.Pro potvrzení druhé možnosti nechat běžet na volnoběh a vypnout benzín - otáčky se zvýší vlivem chudé směsi(tak 5 sec.) a pak to stejně zdechne.Takhle to mám já.Ještě ze mne udělali vola,proč řeším volnoběh na dvácovým endurku?Že ten šroubek je tam stejně pro parádu a ve spolupráci se sytičem na natočení;že volnoběh nikdo nepoužívá,že na případnou červenou na křižovatce se vrká s plynem,(volnoběh není potřeba)a že v lese křižovatky nejsou.A kdo prej vymyslel z volnoběhu "nakládat" plnej?Že prý karburace bez akcelerační pumpy to zvládá s "odřenýma" ušima,což mají pravdu.RM-Z ji má a jde za plynem jak slepice po flusu.Tuhle jsi psal,abych Tě "netrápil",tak nebudu,ale mám to na jazyku resp.klávesnici.Jinak ty "pryže" jsou dle mého O.K. a je to jen 40km.Čau Mike


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Seřízení karburace
PříspěvekNapsal: 16. 03. 2009, 15:40 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 20. 02. 2009, 14:52
Příspěvky: 419
Bydliště: kadaň
asi blba otazka:D,ale kdyz mam chudou směs tak de víc do otáček?(myslim při normalní jízdě),nebo kdyz to vytahnu z garaze a necham bezet na volnobeh tak kdyz zapomenu zapnout benzín tak za chvíli se začnou zvedat otáčky a pak to chcípne.(proc se zvednou ty otacky?)

_________________
Tempo je zběsilý,koně se zplašili.......


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Seřízení karburace
PříspěvekNapsal: 16. 03. 2009, 16:43 
Offline
Administrátor webu
Uživatelský avatar

Registrován: 22. 12. 2008, 17:42
Příspěvky: 1621
Bydliště: Praha - Chodov; mobil: 736 602 915
MMM: A já si už pěkně dlouho myslím, že se tím šteluju vzduch... Teď si říkám, proč jsem neprohlídnul nějaký plánek karburátoru, ale já si byl vážně jistý, nevím proč... :lol: Tak díky za vysvětlení. ;)
baty: Protože prostě když je směs chudší, tak to lépe hoří, píše to i Mike v tom článku.

_________________
Yamaha DT 125R, r. v. 2000, najeto 19 tisíc, po výbrusu a výměně pístu (Wiseco) v 15 tisících
  • vzhled - přední blatník YZ, jiný podblatník, miniblinkry, blastry, gripy
  • technika - standardně otevřená, tryska 240


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Seřízení karburace
PříspěvekNapsal: 16. 03. 2009, 18:26 
Bobo píše:
MMM: A já si už pěkně dlouho myslím, že se tím šteluju vzduch... Teď si říkám, proč jsem neprohlídnul nějaký plánek karburátoru, ale já si byl vážně jistý, nevím proč... :lol: Tak díky za vysvětlení. ;)
baty: Protože prostě když je směs chudší, tak to lépe hoří, píše to i Mike v tom článku.

Jenže Bobo tzv.plánek karburátoru Mikuni 28(nebo jak se to jmenuje) není k dispozici.Třeba bude,ale já ho nemám.Ale do háje ty karburátory jsou stejný už min. 50 let;S tím už jezdili němci u Stalingradu.Vy jste tady podstatně větší frajeři přes internet než já,tak to někde musíte najít(firmy Weber,Solex,Jikov,Mikuni atd.atd.)Tam tutově musí být schemata volnoběžný okruh(šroubek směsi),částečné zatížení(jehla),plný výkon(hlavní tryska+hladina),akcelerační pumpa atd, já to mám v knihách, ale nemám skener ani čas, abych se tím zabýval.Ty jseš chytrej, tak projeď výše zminěné firmy a třeba něco najdeš;popř.nějaké jiné odkazy, přeci nechceš od dědka,aby Ti radil.A je úplně jedno zda to má šoupě nebo klapku(bacha u tý klapky není jehla);pořád je to stejná pakárna;zlatý vstřiky.Kafuráče v zimě zamrzaj.Viz karburátory bombardérů Wellington a stíhacích letounů Spitfire(motor Rolls-Royce Merlin) v r.1940.Mezek (Me109) měl vstřiky a chodil jak z praku.Ani mu nevadil souvrat,protože neměl plovák v karburátoru.Čau Mike


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Seřízení karburace
PříspěvekNapsal: 16. 03. 2009, 18:57 
Offline
Administrátor webu
Uživatelský avatar

Registrován: 22. 12. 2008, 17:42
Příspěvky: 1621
Bydliště: Praha - Chodov; mobil: 736 602 915
MMM: Máš pravdu, o tom konkrétním karburátoru (mimochodem, je to Mikuni TM28SS) nejde najít téměř nic. Jinak předchozím příspěvkem jsem si chtěl sypat popel na hlavu, že jsem to mohl dohledat jinde. I když jak teď zjišťuji, zase tak snadné to není. No hlavně že už to víme a to je hlavní, ještě jednou díky.
Mimochodem, vážně se mi líbí, jak vždy "vychrlíš" různá jména, značky, letopočty, hodnoty atd., pokaždé se něco nového dovím... ;)

_________________
Yamaha DT 125R, r. v. 2000, najeto 19 tisíc, po výbrusu a výměně pístu (Wiseco) v 15 tisících
  • vzhled - přední blatník YZ, jiný podblatník, miniblinkry, blastry, gripy
  • technika - standardně otevřená, tryska 240


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Seřízení karburace
PříspěvekNapsal: 16. 03. 2009, 19:09 
Offline

Registrován: 16. 01. 2009, 16:11
Příspěvky: 17
Na karburátoru DT 125 se regulačním šroubem volnoběhu jednoznačně seřizuje množství vzduchu.
Utahování = méně vzduchu, bohatší směs volnoběhu.
Povolení = více vzduchu, chudší směs volnoběhu.
Volnoběžný systém karburátoru má vliv zejména na startování, běh naprázdno a částečné zatížení (uvádí se do 1/3 otevření šoupátka). Na životnosti motoru (smrtelný vliv chudé směsi) ani na plném výkonu se špatně nastavená volnoběžná směs projevuje minimálně. Při úpravách motoru k vyššímu výkonu ("laděný" výfuk, kuchání airboxu, zvyšování kompresního poměru) se upravuje směs zejména jehlou šoupátka a hlavní tryskou.
Karburátory 4-taktních motorek mají regulační šroub volnoběhu většinou na opačné straně karburátoru, za šoupátkem nebo klapkou (směrem do motoru), u tohoto systému se reguluje množství už "hotové" směsi vzduch/palivo, vliv povolení a utažení šroubu je přesně opačný než u DT 125.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Seřízení karburace
PříspěvekNapsal: 16. 03. 2009, 19:16 
Offline
Administrátor webu
Uživatelský avatar

Registrován: 22. 12. 2008, 17:42
Příspěvky: 1621
Bydliště: Praha - Chodov; mobil: 736 602 915
Geloš píše:
Na karburátoru DT 125 se regulačním šroubem volnoběhu jednoznačně seřizuje množství vzduchu.
Utahování = méně vzduchu, bohatší směs volnoběhu.
Povolení = více vzduchu, chudší směs volnoběhu.

Haha, to je příspěvek do pranice... :lol:

_________________
Yamaha DT 125R, r. v. 2000, najeto 19 tisíc, po výbrusu a výměně pístu (Wiseco) v 15 tisících
  • vzhled - přední blatník YZ, jiný podblatník, miniblinkry, blastry, gripy
  • technika - standardně otevřená, tryska 240


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Seřízení karburace
PříspěvekNapsal: 16. 03. 2009, 19:48 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 22. 12. 2008, 19:04
Příspěvky: 136
Bydliště: Brdy
Chapi a není to snad jedno, jestli vzduch nebo benzín...? Hlavně, když si to člověk dokáže "jakš takš" vyladit. ;)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Seřízení karburace
PříspěvekNapsal: 16. 03. 2009, 20:31 
Offline

Registrován: 04. 01. 2009, 00:35
Příspěvky: 177
Tak jedno.. Me vrta hlavou, proc se pri pridani plneho plynu moto pridusi, ikdyz je podle svicky smes ok. Prakticky vyznam to v podstate nema, nikdy pri jizde naraz nepridavam plny plyn, ale proste nevim, proc se to dusi, kdyz je dobra smes..


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 137 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 14  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz