Protože chci jít jako správný moderátor-administrátor příkladem, tak sem napíšu rozuzlení mnou výše uvedeného problému a doufám, že to tak budou dělat všichni...
Jak jsem psal, motor mi náhle začal dělat fakt veliký kravál, skoro jako nějaké fréza (což se jako popis zvuku docela povedlo, viz dále), pak se to zmírnilo a nakonec to přestalo skoro úplně (najel jsem s tím asi 20km - musel jsem se dostat z chaty zpět), ale bylo poznat, že je něco špatně, podle zvuku i tahu.
Tak jsem zašel do servisu s podezřením na ložiska kliky, ovšem, jak to tak dle zákona schválnosti bývá, když jsem tam přijel, nebyl slyšet už vůbec žádný neobvyklý zvuk a kromě mírně horšího tahu nebylo nic znát. Tak jsme se dohodli, že přijedu, až se to zase ozve, neboli až se to projeví...
No tak jsem nasedl, ujel 20 metrů a na světelné křižovatce mi to nekompromisně chcíplo (a nešlo to nakopnout ani roztlačit), tak jsem to dotlačil zpět do servisu a povídám "Už se to asi projevilo."
Motor byl bez komprese, takže odhad byl, že je to zadřené. No a tento odhad se v podstatě potvrdil, jenže to nebylo obyčejné zadření - do motoru muselo prostě něco vlítnout, kus kovu či kamene, a ten kus něčeho prostě (můj odhad) vybrousil (proto ten zvuk) rýhy do pístu a nakonec vylítl, proto náhlá ztráta komprese a chcípnutí motoru. Filtr mám skoro nový a naolejovaný, takže kámen by jím projít neměl. Bohužel se prostě nepodařilo zjistit, co to bylo, z čehož jde trochu strach, aby se to neopakovalo. Nejpravděpodobnější verze je, že to byl zbytek
dřívě měněného gufera, ale pravdu se nedovím nikdy.
Takže následovalo:
- Nová pístní sada Wiseco (3100 Kč)
- Nové těsnění pod hlavu a pod válec (650 Kč)
- Výplach klikového prostoru
- Přebroušení válce (ne výbrus, jen povrchově, válec byl kupodivu netknutý - bez rýh)
Cena za práci + drobnosti byla podle mě solidních 1500 Kč, celkem tedy 5500 Kč.
No a na závěr (bonus pro ty, co to četli celé
) foto pístu, tak obdivujte a divte se...
Příloha:
Poznámka: Píst s rýhami
DSC00880.JPG [ 269.25 KiB | Zobrazeno 4025 krát ]