Právě je 22. 11. 2024, 13:53

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]





Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 18 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Vrčení v motoru
PříspěvekNapsal: 06. 05. 2010, 19:13 
Offline

Registrován: 06. 05. 2010, 19:09
Příspěvky: 36
Bydliště: Bludov
zdravím všecky DT-éčkaře ;) , chtěl jsem se zeptat jestli někdo nevíte co je za závadu, když mi v motoru něco hrčí avůbec nevím co. Hrčí to i v otáčkách. Je to jako kdyby dřely dva plasty o sebe nebo o karter. Neměli jste někdo nějakej problém? díky za rady ;)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Vrčení v motoru
PříspěvekNapsal: 07. 05. 2010, 17:36 
Offline

Registrován: 06. 05. 2010, 19:09
Příspěvky: 36
Bydliště: Bludov
nevíte proséím někdo co to může být? moc bych to ocenil


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Vrčení v motoru
PříspěvekNapsal: 07. 05. 2010, 20:00 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 26. 07. 2009, 22:05
Příspěvky: 72
Bydliště: Blatná city
Co pístní kroužky??Taky mi tam jakoby cinkali a teď sem zadřel..


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Vrčení v motoru
PříspěvekNapsal: 09. 05. 2010, 13:29 
Offline

Registrován: 06. 05. 2010, 19:09
Příspěvky: 36
Bydliště: Bludov
je to možný.. asi to budu muset rozdělat no =(


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Vrčení v motoru
PříspěvekNapsal: 16. 08. 2010, 16:59 
Offline
Administrátor webu
Uživatelský avatar

Registrován: 22. 12. 2008, 17:42
Příspěvky: 1621
Bydliště: Praha - Chodov; mobil: 736 602 915
Tak pánové, musím říct, že jak na pátek třináctého nehraju, teď to bylo nějaký špatný, nejdřív mě štípla vosa :lol: a pak, když jsem jel na DT na chatu, začalo najednou dělat kravál, že jsem myslel, že někdo řeže rozbruskou, ale po chvíli jsem zjistil, že je to z mojí mašiny... :evil:
Na chování motocyklu to nebylo znát, tak jsem zastavil, poslouchal ten chrčivě vrzavej zvuk, a protože jsem neměl jinou možnost, dojel jsem na chatu a cestou to přestalo dělat takovej kravál, už to ten zvuk dělalo jen potichu, že ve vysokých otáčkách nebyl slyšet. A to je současný stav, vůbec netuším, co by to mohlo být - koukal jsem přes výfuk do válce a píst i válec jsou krásný, zkoušel jsem točit rotorem a na ložisku kliky není nic cítit. Dělá to stejně na neutrál i na rychlost, na otáčkách mi přijde, že to skoro závislé není. Navíc motorka jede v podstatě pořád stejně, mám pocit, že o něco hůř a že se jí nechce tak rychle do otáček, ale jelikož jsem neměl motorku jak dostat zase domů do Prahy, jel jsem na ní těch 20 km a v pohodě jsem dojel, vytáhlo to i kilo, takže nějaký výrazný úbytek výkonu tam není. A pořád to dělá hnusně skřípavej zvuk.
Tak a teď jsem zvědav na vaše tipy, dík moc za názory... ;)

_________________
Yamaha DT 125R, r. v. 2000, najeto 19 tisíc, po výbrusu a výměně pístu (Wiseco) v 15 tisících
  • vzhled - přední blatník YZ, jiný podblatník, miniblinkry, blastry, gripy
  • technika - standardně otevřená, tryska 240


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Vrčení v motoru
PříspěvekNapsal: 16. 08. 2010, 17:19 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 22. 12. 2008, 07:54
Příspěvky: 414
Bydliště: Frýdek-Místek
řetěz? :D Jinak mi DT pomalu ale jistě přestává vydávat zvuky a v nejbližším možném termínu jde pod kudlu...

_________________
GG EC 250


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Vrčení v motoru
PříspěvekNapsal: 16. 08. 2010, 17:45 
Offline
Administrátor webu
Uživatelský avatar

Registrován: 22. 12. 2008, 17:42
Příspěvky: 1621
Bydliště: Praha - Chodov; mobil: 736 602 915
maras píše:
řetěz? :D Jinak mi DT pomalu ale jistě přestává vydávat zvuky a v nejbližším možném termínu jde pod kudlu...

Řetěz asi ne, dělá to i na místě... :lol: Jako že ti přestává už i chytat? Prostě výbrus a píst?

_________________
Yamaha DT 125R, r. v. 2000, najeto 19 tisíc, po výbrusu a výměně pístu (Wiseco) v 15 tisících
  • vzhled - přední blatník YZ, jiný podblatník, miniblinkry, blastry, gripy
  • technika - standardně otevřená, tryska 240


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Vrčení v motoru
PříspěvekNapsal: 16. 08. 2010, 18:35 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 22. 12. 2008, 07:54
Příspěvky: 414
Bydliště: Frýdek-Místek
Chytá v pohodě, kompres to má dobrý, ale přes 6000ot/min ji nedostanu, jedině s plným plynem tak k 7500 max...Lituju lidi co to maj omezené :D :D

_________________
GG EC 250


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Vrčení v motoru
PříspěvekNapsal: 02. 10. 2010, 21:44 
Offline
Administrátor webu
Uživatelský avatar

Registrován: 22. 12. 2008, 17:42
Příspěvky: 1621
Bydliště: Praha - Chodov; mobil: 736 602 915
Protože chci jít jako správný moderátor-administrátor příkladem, tak sem napíšu rozuzlení mnou výše uvedeného problému a doufám, že to tak budou dělat všichni... ;)

Jak jsem psal, motor mi náhle začal dělat fakt veliký kravál, skoro jako nějaké fréza (což se jako popis zvuku docela povedlo, viz dále), pak se to zmírnilo a nakonec to přestalo skoro úplně (najel jsem s tím asi 20km - musel jsem se dostat z chaty zpět), ale bylo poznat, že je něco špatně, podle zvuku i tahu.
Tak jsem zašel do servisu s podezřením na ložiska kliky, ovšem, jak to tak dle zákona schválnosti bývá, když jsem tam přijel, nebyl slyšet už vůbec žádný neobvyklý zvuk a kromě mírně horšího tahu nebylo nic znát. Tak jsme se dohodli, že přijedu, až se to zase ozve, neboli až se to projeví... :lol: No tak jsem nasedl, ujel 20 metrů a na světelné křižovatce mi to nekompromisně chcíplo (a nešlo to nakopnout ani roztlačit), tak jsem to dotlačil zpět do servisu a povídám "Už se to asi projevilo." 8-)
Motor byl bez komprese, takže odhad byl, že je to zadřené. No a tento odhad se v podstatě potvrdil, jenže to nebylo obyčejné zadření - do motoru muselo prostě něco vlítnout, kus kovu či kamene, a ten kus něčeho prostě (můj odhad) vybrousil (proto ten zvuk) rýhy do pístu a nakonec vylítl, proto náhlá ztráta komprese a chcípnutí motoru. Filtr mám skoro nový a naolejovaný, takže kámen by jím projít neměl. Bohužel se prostě nepodařilo zjistit, co to bylo, z čehož jde trochu strach, aby se to neopakovalo. Nejpravděpodobnější verze je, že to byl zbytek dřívě měněného gufera, ale pravdu se nedovím nikdy.

Takže následovalo:
  • Nová pístní sada Wiseco (3100 Kč)
  • Nové těsnění pod hlavu a pod válec (650 Kč)
  • Výplach klikového prostoru
  • Přebroušení válce (ne výbrus, jen povrchově, válec byl kupodivu netknutý - bez rýh)

Cena za práci + drobnosti byla podle mě solidních 1500 Kč, celkem tedy 5500 Kč.

No a na závěr (bonus pro ty, co to četli celé ;) ) foto pístu, tak obdivujte a divte se... ;)
Příloha:
Poznámka: Píst s rýhami
DSC00880.JPG
DSC00880.JPG [ 269.25 KiB | Zobrazeno 4024 krát ]

_________________
Yamaha DT 125R, r. v. 2000, najeto 19 tisíc, po výbrusu a výměně pístu (Wiseco) v 15 tisících
  • vzhled - přední blatník YZ, jiný podblatník, miniblinkry, blastry, gripy
  • technika - standardně otevřená, tryska 240


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Vrčení v motoru
PříspěvekNapsal: 04. 10. 2010, 07:54 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 26. 10. 2009, 15:28
Příspěvky: 635
Bydliště: Mariánské Lázně
Jo, to se stává. Taky jsem zažil.

_________________
Yamaha DT, aneb hvězdné nebe nade mnou, seřízený motor pode mnou!


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 18 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz